اخبار و مقالات شرکت

محصولات تولیدی شرکت

محصولات شرکت خزر نفت: هیدروکربن سنگین هیدروکربن سبک ریفرمت نفتا نفت گاز با تضمین کیفیت محصول

محصولات این شرکت تولید انواع فراورده های نفتی از قبیل هیدروکربن های سبک و سنگین از میعانات گازی,ریفرمت ,نفتا و نفت گاز می باشد.به منظور تحقق اهداف سازمانی و مدیریتی مندرج در خط مشی شرکت هم زمان با اجرای طرح عظیم و راهبردی بهبود فرایند و بهینه سازی و با توجه به اهداف زیست محیطی,افزایش کمی و کیفی محصولات و فراورده ها و سود اوری شرکت ,سیستم های مدیریتی کیفیت,زیست محیطی,ایمنی و بهداشت حرفه ای را بر اساس اخرین ویرایش های استاندارد,مستقر نموده و تحت سیستم مدیریت یکپارچه اجرا مینماید تا بتواند نقش بسزایی در اشتغال زایی و کسب و کار در منطقه ارس ایفا نماید.

محصولات شرکت

Compony Products

هیدروکربن سبک

هيدروكربن سبك عموماً تركيبي است كه مستقيما از پالايش نفت خام حاصل نمي شود و در آزمايشگاه هاي شركتهاي پالايشي مختلف برحسب نياز با مشخصات فيزيكي و شيميايي مورد نظر توليد مي شوند و تركيبي از هيدروكربنهاي سبك نفتي است و شركت توليد كننده موظف به ارائه مشخصات كامل هيدروكربن سبك توليدي خود مي باشد. از جمله كاربردهاي اين نوع هيدروكربنها به عنوان مكمل سوخت است

هیدروکربن سنگین

هيدروكربن سنگين عموماً تركيبي است كه مستقيما از پالايش نفت خام حاصل نمي شود و در آزمايشگاه هاي شركتهاي پالايشي مختلف برحسب نياز با مشخصات فيزيكي و شيميايي مورد نظر توليد مي شوند و تركيبي از هيدروكربنهاي سنگين نفتي است و شركت توليد كننده موظف به ارائه مشخصات كامل هيدروكربن سنگين توليدي خود مي باشد. از جمله كاربردهاي اين نوع هيدروكربنها به عنوان مكمل سوخت است.

ريفرمت

ريفرمت يا پلات فرمت (Platformate) در واقع محصول جانبي حاصل از فرايند تبديل نفتا مي باشد كه خوراك واحدهاي پتروشيمي بوده و مي توان از آن انواع آروماتيک ها مانند بنزن، تولوئن و زايلن ها را استخراج کرد.

نفتا

نفتا يا ليگروين (Ligorin) يك محصول مياني برج تقطير است و برشي است که بين بنزين و نفت سفيد قرار مي‌گيرد و خصوصيات آن ترکيبي از اين دو است و بين 5 تا 9 اتم كربن دارد. در واقع نفتا اصطلاح گسترده ايست كه براي هر مخلوط مايع هيدروكربني قابل اشتعال فرار بكار مي رود. نفتا به عنوان خوراك اوليه توليد بنزين با اكتان بالا و خوراك واحد پنتان جهت تبديل به محصول نهايي پنتان كاربرد دارد.

نفت گاز

اين سوخت از فرآورده هاي ميان تقطير پالايشگاه مي باشد كه دامنه تقطيري از 385 – 150 درجه سلسيوس را در بر مي گيرد . اين فرآورده به گونه اي مورد تصفيه شيميائي و فيزيكي قرار مي گيرد كه تركيبات هيدروكربني متشكله، داراي عملکرد مناسبي در مشعل ها و موتورهاي احتراق داخلي است . رنگ طبيعي اين فرآورده زرد کهربايي است

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *